Thursday, August 6, 2009

Utusan/Berita Harian ! Berhenti Menguji Kesabaran Kaum Bukan Melayu

Biadap dan kurang ajar. Inilah komen saya pada penulis, Noor Azam yang asyik saja main isu perkauman dengan artikelnya yang berbau perkauman. Mananya keadilan di negara ini bila suratkhabar Umno boleh bicara apa-apa saja tanpa batasan. Jikalau penulis daripada akbar Cina dan India yang berbuat demikian, tentulah dia ditahan bawah ISA dan KDN pasti minta show cause letter daripada akhbar tersebut.

Selepas BN kalah teruk pada PRU ke 12,Umno ini mula mencari pelbagai alasan untuk medapat balik kuasa mereka seperti sebelum PRU ke-12. Tentulah! sudah hilang kuasa di beberapa negeri, hilanglah sumba wang rasuah Umno! Umno adalah punca kemerosotan bangsa melayu.

Sampai bilakah bukan melayu kena berdiam diri? Sumbangan kita pada negara tidak dihargai. Mereka ini tidak sedar orang bukan melayu telah lama membiayai kehidupan orang melayu melalui pembayaran cukai yang beribu-ribu juta.
Bangkitlah kaum bukan melayu untuk menentang extremist ini dan mempertahankan maruah dan hak asasi kita di negara kita sediri.

Jangan silap langkah! Utusan/Berita Harian. Bermain denagn isu perkauman tidak dapat majukan orang melayu.

2 comments:

Unknown said...

sokong!!!!

wAHAI MALAYSIA KITA TAK MAHU RACISM!!!
NOOR AZAM SEMBAHYANGLAH SEBELUM KAMU MENULIS APA-APA ARTICLE!

Anonymous said...

We will have to live with this as long as Umno is in power. Whatever the malay newspaper reported are directly reflect what the Umno leaders are thinking!

Umno must go! Otherwise, another 13 May will come very soon! Umno is planning for one now...